Zgodnie z wcześniejszymi informacjami linie Korean Air zaprezentowały dziś (11 marca) nową identyfikację wizualną i nowe malowanie swoich samolotów, które zostaną wprowadzone w całej firmie po połączeniu z południowokoreańskim rywalem Asiana Airlines. Linia chce się stać jednym z największych przewoźników w Azji. Największa południowokoreańska linia pod koniec grudnia ub.r. zakończyła warte 1,3 miliarda dolarów przejęcie dwóch trzecich udziałów w Asiana Airlines, która będzie prowadzona jako spółka zależna do 1 stycznia 2027 r., a następnie zintegruje się pod nazwą i identyfikacją wizualną Korean Air.
Samoloty Korean Air będą miały teraz na niebieskim kadłubie granatowy napis "Korean" (KOREAN) cieńszą czcionką, zamiast angielskiej nazwy Korean Air (KOREAN AIR) i wyraźnego, kolorowego wzoru Taegeuk na stateczniku.
- Zaktualizowane logo jest zgodne z nowoczesnymi i globalnymi minimalistycznymi trendami marki, jednocześnie zachowując odrębną tożsamość linii lotniczej - poinformowała firma w komunikacie.
Od 1984 roku samoloty Korean Air mają charakterystyczne, błękitne i białe kadłuby oraz stateczniki pionowe ozdobione stylizowanym wzorem Taegeuk, tradycyjnym niebiesko-czerwonym koreańskim symbolem harmonii między przeciwnymi siłami używanym m.in. na fladze tego kraju.Nowy projekt ogona zawiera uproszczony taeguk tylko w kolorze ciemnoniebieskim. Pierwszym samolotem, który otrzymał nowe malowanie, został boeing 787-10 (HL8515), który został dostarczony w zeszłym roku.
Wzór Taegeuk i czcionka użyte w nazwie firmy są tym samym wzorem, o który Hanjin KAL, spółka holdingowa Korean Air Lines, złożyła wniosek w Koreańskim Urzędzie Własności Intelektualnej na początku 2022 r.
Nowe posiłki na pokładzie, zestawy i nie tylko
Linie Korean Air zaprezentowały także nowe menu pokładowe, stworzone przez Sdkyeonga Kima, koreańskiego szefa kuchni stojącego za popularnymi seulskimi restauracjami Cesta i Hue135. - Zdaliśmy sobie sprawę, że musimy coś zmienić. Nadszedł czas, aby zrobić coś innego - powiedział David Pacey, wiceprezes ds. obsługi pokładowej i saloników podczas konferencji prasowej poświęconej nowemu menu.
Nowe dania obejmują bibimbap z łososiem, pikantną ośmiornicę smażoną z wieprzowiną, pad thai z tofu, pikantny bakłażan stir-fry i różany makaron w klasie ekonomicznej oraz ośmiornicę z ryżem nurungji, bibimbap z mostkiem wołowym i królewski gorący garnek, serwowane na nowej porcelanie, w kabinach premium. Ponadto, jak podkreślił Pacey, linia po raz pierwszy wprowadza na pokład podstawowe koreańskie danie - kimchi, które będzie dostępne we wszystkich klasach podróży. Kimchi, to tradycyjne danie kuchni koreańskiej składające się z fermentowanych lub kiszonych warzyw. Zazwyczaj głównym składnikiem jest kapusta pekińska, rzodkiew, ogórek albo szczypiorek.
Pasażerowie klasy pierwszej mogą cieszyć się także ulepszoną pościelą i kapciami włoskiej marki Frette, która jest podstawą luksusowych hoteli, a także nowymi materacami Air Coil od Eco World. Klasa pierwsza i klasa biznes, czy też klasa Prestige, jak nazywa się ją w Korean Air, będą również korzystać z nowych zestawów udogodnień od brytyjskiej luksusowej marki Graff.
Nowe usługi zostaną uruchomione w środę na 10 trasach długodystansowych, w tym do Nowego Jorku, Paryża i Londynu. Wszystkie trasy długodystansowe Korean Air zostaną zmodernizowane do czerwca, a trasy średniego i krótkiego zasięgu wprowadzą nowości we wrześniu tego roku.
Połączenie z Asianą
Przejęcie Asiany uratowało zadłużonego przewoźnika, który zmagał się z problemami jeszcze przed spadkiem popytu na podróże podczas pandemii COVID-19. Transakcja, sfinalizowana ponad cztery lata po jej pierwszym ogłoszeniu, została utrudniona przez obawy dotyczące konkurencji i stała się najdłuższą fuzją linii lotniczych, jaka kiedykolwiek została przeprowadzona.
Połączona grupa Korean Air mogłaby odpowiadać za nieco ponad połowę pojemności pasażerskiej Korei Południowej i stałaby się 12. co do wielkości przewoźnikiem na świecie pod względem pojemności międzynarodowej - pokazuje analiza danych linii lotniczych przeprowadzona przez Reuters. - Po fuzji z Asianą będziemy nadal zwiększać przychody, a także wielkość. Ale moim najważniejszym miernikiem wzrostu jest jakość usług a najwyższym priorytetem jest bezpieczeństwo, bez względu na wszystko - powiedział mediom Walter Cho, dyrektor generalny Korean Air.
Będzie jeden nowy przewoźnik LCC
Korean Air poinformował, że planuje utworzyć także jednego przewoźnika niskokosztowego, łącząc linie LCC Asiana Airlines: Air Busan i Air Seoul z Jin Air należącym do Koreana.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.